Victorias!

Min Kinaresa / DAG 1

Dag 1 var den 2016-03-26

Jag har bara skjutit upp att fixa dessa inlägg,när jag kom från Kina. Men idag har vi ledigt,och jag hinner börja lägga upp de i ordining. Det har redan hunnit gå två månader haha.

Tänker också skriva en lista med några snabba tibs som är bra att tänka på.

Har ni några frågor eller önskemål är det bara att fråga i komentarerna!

Det blir lite konsigt att få alla dagar, men dag 1&2 blir samma dag pga tidszonerena. Så vi åkte dit.

Resan tog ca 8h, planet hade två säten,4säten och sedan 2 säten till. Det fanns en liten tv,som man kunde spela och titta film på. Hörlurar och filt ingick.

Jag kommer inte igåg exakt allt till 100% nu,men jag har för mig att vi fick frukost och sedan lunch ombord. Sedan går de med dricka lite då och då.

Vi mötte upp våran resegrupp och guide på flygplatsen. Där hade vi en buss,som ska nu schusa oss överallt.

Direkt kom vi tll hotellet, Paragon Hotel,bodde vi alla på. Jag och Carro hade ett eget rum, men vi fick inte checka in än. Vi lämnade våra resväskor och fräshade upp oss på toan där.

Sedan åkte vi till Hutongkvarteren, vi besökte hur än familj hade det där. De bjöd oss på lunch där. När vi var klara fick vi en tur på cykelrikshaws. De cyklade runt kvarteren, men sen kom det säljare hela tiden och frågade om vi ville köpa Rolexklockor haha. Tyckte synd om förarna, och alla fattiga familjer, de delar på dricks,har slitna händer,måste cykla hela dagen i ibland 30 grader. Bara vissa hus var renoverade och "fina".